Dwa przebiegi w aplikacji Opel Monitor
Moderator: Sebu$
-
pb923
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 lis 2025, 10:04
- Imię: Pawel
- Lokalizacja: Góra Kalwaria
- Auto: 1.4 T
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Dwa przebiegi w aplikacji Opel Monitor
Witam.Mam pytanko.Wczoraj sprawdzalem sobie aplikacje Opel Monitor.W zakladce informacje jest przebieg (w ecu) jeden przebieg pokazuje 246 661 drugi ktory sie pokrywa z przebiegiem na wyswietlaczu czyli 206 074.Samochod kupiony w lipcu z przebiegiem na wyswietlaczu 201tys.Co oznacza ten pierwszy przebieg.Dzieki i pozdrawiam.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2399
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dwa wskazania przebiegu w sterowniku zazwyczaj oznaczają, że licznik był manipulowany (cofany), ponieważ dane są zapisywane w różnych modułach
– głównym liczniku i sterownikach, np. ESP, ABS czy silnika, które muszą być spójne.
Różnica wskazań może też wynikać z uszkodzenia lub błędnej kalibracji, ale najczęściej jest to ślad manipulacji, którą można wykryć za pomocą specjalistycznego oprogramowania diagnostycznego (np. OP-COM, Tech2), które odczytuje dane z wielu sterowników i porównuje je, aby zidentyfikować rozbieżności, a do legalnego sprawdzenia historii używa się historiapojazdu.gov.pl.
Przyczyny i jak to sprawdzić:
Manipulacja:
Najczęstszy powód. Ktoś cofnął licznik, ale zapomniał lub nie potrafił zmienić danych w innych modułach, np. w sterowniku ABS/ESP, gdzie zapisuje się przebieg przy ostatniej inicjalizacji.
Awaria:
Rzadziej, ale możliwa. Może być spowodowana uszkodzeniem czujnika prędkości, okablowania lub samego sterownika.
Jak wykryć i zweryfikować:
Diagnostyka komputerowa: Podłącz tester (np. OP-COM, Tech2) i odczytaj przebieg z:
Licznika (Dashboard)
Sterownika ABS/ESP
Sterownika silnika (ECU)
Modułu Airbag
Jeśli dane się różnią, masz dwa wskazania.
Baza danych CEPiK: sprawdź przebieg na historiapojazdu.gov.pl, podając numer VIN. Dane z przeglądów są tam zapisywane.
Historia serwisowa: Sprawdź książkę serwisową i faktury za naprawy, czy są spójne z przebiegiem.
– głównym liczniku i sterownikach, np. ESP, ABS czy silnika, które muszą być spójne.
Różnica wskazań może też wynikać z uszkodzenia lub błędnej kalibracji, ale najczęściej jest to ślad manipulacji, którą można wykryć za pomocą specjalistycznego oprogramowania diagnostycznego (np. OP-COM, Tech2), które odczytuje dane z wielu sterowników i porównuje je, aby zidentyfikować rozbieżności, a do legalnego sprawdzenia historii używa się historiapojazdu.gov.pl.
Przyczyny i jak to sprawdzić:
Manipulacja:
Najczęstszy powód. Ktoś cofnął licznik, ale zapomniał lub nie potrafił zmienić danych w innych modułach, np. w sterowniku ABS/ESP, gdzie zapisuje się przebieg przy ostatniej inicjalizacji.
Awaria:
Rzadziej, ale możliwa. Może być spowodowana uszkodzeniem czujnika prędkości, okablowania lub samego sterownika.
Jak wykryć i zweryfikować:
Diagnostyka komputerowa: Podłącz tester (np. OP-COM, Tech2) i odczytaj przebieg z:
Licznika (Dashboard)
Sterownika ABS/ESP
Sterownika silnika (ECU)
Modułu Airbag
Jeśli dane się różnią, masz dwa wskazania.
Baza danych CEPiK: sprawdź przebieg na historiapojazdu.gov.pl, podając numer VIN. Dane z przeglądów są tam zapisywane.
Historia serwisowa: Sprawdź książkę serwisową i faktury za naprawy, czy są spójne z przebiegiem.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253